Meest gestelde vragen

Hieronder staan de meest gestelde vragen voor je op een rijtje. 

Wat kost een abonnement?
Het aanschaffen van een abonnement / toegangsbewijs via de webshop lukt niet. Wat nu?
Kan ik meerdere abonnementen kopen, bijvoorbeeld voor mijn gezin?
Kan ik mijn abonnement van vorig jaar verlengen?
  • Ja dat kan. Als je vorig jaar een abonnement had, is jouw e-mailadres waarschijnlijk al bekend in ons systeem. Maak geen nieuw account aan, maar vraag een nieuw wachtwoord aan op de inlogpagina via de link 'wachtwoord vergeten?'
Kan ik hetzelfde pasje als vorig jaar gebruiken?
  • Ja dat kan. Je pasje moet wel opnieuw geactiveerd worden omdat we een nieuw kassasysteem hebben. Neem je pas mee en geef bij de kassa aan dat je al een pasje hebt.
Mag iemand anders met mijn abonnement naar binnen?
  • Nee, dit mag niet, dit is fraude. Als we dit constateren wordt het pasje ingenomen en worden passende maatregelen getroffen. Dit kan resulteren in beëindiging van het abonnement en/of een boete.
Ik ben mijn pasje kwijt geraakt, wat nu?
  • Bij verlies van je pasje kunnen we een nieuw pasje aanmaken bij de receptie van het Boschbad. Dit kost €7,50. 

Het aanschaffen van een toegangsbewijs / abonnement via de webshop lukt niet. Wat nu?
Kan ik mijn ticket omboeken?
  • Een dagticket is vanaf de datum van aankoop een maand geldig. Terugbetaling van het aankoopbedrag is niet mogelijk.
Kan ik contant betalen?
  • Bij de ingang kun je alleen met pin betalen. Contant betalen bij de horeca is wel mogelijk.
Kan ik betalen met de Stadspas Apeldoorn?
  • Ja, wij zijn aangesloten bij de Stadspas Apeldoorn. Je kan hiermee betalen bij de ingang en de horeca.
Ik ga als begeleider mee maar niet zwemmen of midgetgolfen, moet ik ook toegang betalen?
  • Ja, iedereen die het Boschbad bezoekt moet voor de toegang betalen.
Het bad was gesloten vanwege het slechte weer, kan ik mijn geld terugkrijgen?
  • Mooie zomerse dagen gaan soms samen met stevige onweersbuien. Ben je nog niet binnen geweest met je ticket en is het bad wegens weersomstandigheden gesloten? Je entreeticket is tot 1 maand na aanschaf geldig en je kunt een andere dag met dit ticket alsnog naar binnen. Deze regeling geldt niet als je al binnen bent geweest. De regeling geldt ook niet voor abonnementhouders, die hebben immers alle dagen dat we open zijn gewoon toegang.

Vanaf welke leeftijd mogen kinderen zonder ouders / begeleiders naar binnen?
  • Kinderen tot 10 jaar dienen in het zwembad altijd onder begeleiding te zijn van een persoon die 18 jaar of ouder is. Bij begeleiding van kinderen zonder zwemdiploma maximaal 2 kinderen per persoon. 
Kan ik jullie huisregels ergens lezen?
Is er een deel van het bad gereserveerd voor banen zwemmen?
  • Als het druk is reserveren we ruimte in het wedstrijdbad voor banen zwemmen. Houdt er wel rekening mee dat het druk kan zijn in dit gereserveerde deel.
Hebben jullie kluisjes?
  • Ja, wij hebben in de kleedkamers kluisjes die je kunt gebruiken. Deze zijn gratis te gebruiken met een muntje wat je kan ophalen bij onze kassa.
Mag ik een eigen stoel of parasol meenemen? 
  • Ja, dat mag. 
Kan ik in de schaduw zitten? 
  • Ja, ons Boschbad is omringd door prachtige bomen die voldoende schaduw bieden.
Zijn huisdieren toegestaan? 
  • Nee, huisdieren zijn niet toegestaan en worden niet binnengelaten, met uitzondering van hulphonden.
Ik ben de zwembandjes van mijn kind vergeten, wat nu? 
  • Wij verkopen verschillende zwemartikelen via een automaat bij de kleedruimtes (aan de rechterkant bij binnenkomst).

 

Zijn jullie vandaag open?
Zijn jullie open met onweer?
  • Nee, bij (naderend) onweer sluiten wij het Boschbad voor uw en onze veiligheid.
Hebben jullie een onweer protocol?
  • Ja, onweer kan gevaarlijk zijn, zeker in het Boschbad. Water is een goede geleider waardoor het bliksem aantrekt, en het bad ligt op een hoog punt in de omgeving. Zeker na een warme dag kan een onweersbui zich snel ontwikkelen. Daarom zijn we alert op het weer en hanteren de landelijke richtlijn wanneer het gaat over onweer bij buitenwater:
    1. Verlaat bij het eerste gerommel gelijk het water, ook al is het in de verte.
    2. Wacht in de garderobe, daar is bliksemafleiding, of verlaat het terrein op eigen risico
    3. Pas een half uur na de laatste bliksem is het veilig om weer het water in te gaan.
Wat gebeurt als ik aan het zwemmen ben en het gaat onweren?
  • Zien wij onweer aankomen dan wordt dit tijdig omgeroepen zodat u de tijd heeft om op te ruimen en naar huis te gaan. Bij het eerste gerommel starten wij direct de ontruiming waarbij u voor uw veiligheid (niet vrijblijvend) wordt gevraagd om het zwemwater te verlaten. Schuilen kan in de garderobe.
  • Volg in alle gevallen de instructies van de medewerkers op. Na een ontruiming aan het eind van de dag wordt in de regel besloten het bad die dag niet meer open te stellen voor bezoek. Er vindt bij ontruiming en voortijdige sluiting geen restitutie van entreegeld plaats.
  • Wij vertrouwen erop dat u bij naderend onweer begrip toont voor de omstandigheden en de aanwijzingen van onze toezichthouders opvolgt.

 

Waar kan ik parkeren?
  • We raden je aan om op de fiets te komen. Toch met de auto? Dan kan je parkeren op de parkeerplaats van Stadspark Berg & Bos. Meer informatie over onder andere de tarieven is op de pagina Parkeren Stadspark Berg & Bos te vinden.
  • Volg bij drukte de aanwijzingen van de verkeersregelaars op.
  • Parkeer niet in de omliggende woonwijken. Hier gelden parkeerverboden en vergunningen en deze worden streng gehandhaafd.
Is er ook een invalidenparkeerplaats?
  • Bij de ingang van het Boschbad zijn een paar invalidenparkeerplaatsen. Rijd hiervoor door naar de slagboom op de Felualaan en bel aan.
Wat kost parkeren op de parkeerplaats van Stadspark Berg & Bos?

Staat jouw vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op